tisdag 15 december 2009

Historien om julfotografering!





I går så fort de första snöflingorna började falla rusade matte hem på lunchen och for upp i vindsgarderoben. Jag anade ingenting eftersom jag givetvis låg i sängen under täcket och sov skönhetssömn. Kajsa följde som vanligt med matte och jag kan tycka att hon borde ha varnat mig. De hämtade ner tomten som brukar sitta under granen. Redan där borde en varningsklocka ha ringt.Men jag vet att Kajsas hjärnkapacitet är långt under min så jag har överseende...som vanligt. Därefter släpade de två ut en filt som matte la på snön. Vid denna sekvens borde även ett korkat spån som min syster ha anat ugglor i mossen...Men icke! Hon är en godtrogen rackare. Hon parkerade snabbt som attan på filten utan rekvisita. Allt för att göra matte nöjd. Matte fotade förstås. Sedan hämtades våra nya tomtekläder fram.INKLUSIVE luvorna.Sedan bar matte ut tomten och några julklappar. Kajsa gav tomten en rättmätig utskällning. Det var bra gjort.
Jag sov i allsköns ro. Inte förren nu hämtades jag upp och ut i kylan.Vi blev påklädda de små jackorna som satt så tight att vi nästan inte kunde röra oss. Tro det eller ej men vi fick inte en gottebit för då hade hela arrangemanget spårat ur! Matte fotade först utan luvor för hon vill inte förnedra oss. Ha! Vilken paradox! Sen åkte luvorna på i alla fall. Ni kan se resultatet av lunchfotograferingen här ovan!

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Alltså, det är något fel på Kajsa! Hon borde givewtvis ha varnat högt och ljudligt! Fast ni ser faktiskt himla snygga ut. Den där jackan var smickrande för din figur. Den döljer dina hängtuttar.

Min matte fixade också julfotograferingen. Fast jag fick massa gotter under tiden jag. Somliga har tur.
Matte muttrar något om att det hade varit fint med paket på min bild med, fast jag slaktar alla paket. Vaddå slaktar?! Paket ska öppnas - och ALLA paket är till mig!

leila sa...

stackars ,stackars er, men känner jag damerna någorlund rätt enligt säker källa(lyra) så fick ni nog en del gottis efteråt. ni påminde mycket om en tomte som lyras matte ritade för några år sedan, men god jul i alla fall sötnosar, hälsningar från Moheda.