fredag 25 december 2009

Reflektion över gårdagens firande...




Dagen började med hyfsat väder, bara någon minusgrad vilket innebar en bra promenad med matte. Dessvärre var inte konstgräsfotbollsplanen skottad! Det är ju skandal! Den borde verkligen skötas bättre. Men vi var pigga och sprang ändå. Syrran och jag hittade paket under granen hemma med märgben i, det var förstås toppen! Vi åkte sedan till mattes bror och firade jul. Mycket god mat fick vi det var 15 tvåbeningar och syrran och jag. Jag drack vatten ur julgransfoten och fick barr i munnen. Inte så kul. Vi fick varsin ny filt av farmor Ulla så vi sov mest hela tiden.Tomten var ruggigt lik matte förutom skägget så vi pussade tomten ordentligt. Förra året var Kajsa rädd för samma tomte men hon har nog trots allt blivit like klokare under det gångna året. När vi var ute och kissade med matte, ja hon kissade förstås inte ute, kom det en livs levande hare skuttandes! BINGO! Vad glada vi blev! Vi skrek i högan sky och försökte springa efter men så kul fick vi inte ha det. Däremot öppnades en dörr till ett hus där ett fan till mig tydligen bodde! Han brukar hälsa på oss på sommaren i Folkets Park. Han och hans släkt beundrade mig. Jag kröp runt och kelade med alla som ville medans syrran stod vid dörren och längtade ut till haren! Familjen vill gärna köpa en valp. De har haft Whippet innan. De sa att jag gjorde deras jul! Tänk vad roligt för dem att få en rolig jul! När vi till sist kom hem till oss efter släktkalaset hängde det en påse på dören med två paket från vår mojjbjoj Krister med grisöron i. I förrgår när vi kom hem hade Fröken Lotta varit och lämnat varsin strumpa till oss med varsin leksak och ett gristryne i till oss var. Syrran snodde båda trynena! SUCK! Trots allt så var det en bra julafton! På bilden ser ni när vi letar förgäves efter paket till oss dan före dan. Ni kan också beskåda hur fint Kajsa gömmer sitt grisöra! PÅ husses kudde. SUCK; vad ska det bli av den flickan?

4 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Du fick en hare till alltså?! Somliga har tur.
Jag fick också paket. Vi har nog varit snälla båda två verkar det ju som.

Jack sa...

kikar in och önskar en god fortsättning

catja sa...

Hej, Sänt mail till dig på din Yahoo-adress.

God fortsättning!

/catja

Rebecka Åhman sa...

Hej! Tack för er fina kommenatar :)
Ni är goa ni flickor. De fantastiska overallerna är beställda av Ing-Marie som har hemsidan http://fyratassar.dinstudio.se/
Det verkar som om hon inte syr kläder längre på på beställning, men frågan är ju fri. De är måttsydda, så de passar alla figurer och storlekar. Men vadå korvar? Ni är väl inte överviktiga ;) Stor kram