söndag 4 april 2010

Arbetsdag!




I går var Luna, Vilda och deras husse och matte här på lite kalas. Vi hade väldigt trevligt. Valparna hade race i trädgården och var totalt crazy. Väldigt skönt att få lite avlastning i valpvaktandet. I dag var vi i stugan med husse och matte, de jobbade på bra! Det gjorde vi också!Vi var med matte ett par vändor i skogen där vi gjorde vårt yttersta både Kajsa och jag för att lära lilla Bella att gräva. Gissa om hon var läraktig? LIKA duktig som sin mamma Lyra som jag lärde upp i den ädla grävkonsten en dag för många år sedan! Vi jagade även kanadagäss, den lilla loppan rusade på bra men fattade aldrig vad vi egentligen jagade eller att vi jagade! Hon gör precis som oss oavsett vad vi gör de små knubbiga tassarna är det bra fart på! Hon kräktes i mattes hand när vi åkte till stugan, detta beroende på att matte tog den låååånga snirkliga vägen, jättedumt! I morgon åker vi för att hedra Lyra och hennes familj med fint besök av mig! Valpen och Kajsa får visst hänga med också hörde jag. De kunde iofs lika gärna ha stannat hemma. Jag är övertygad om att jag är den som Peter och Helen helst vill träffa! Lena kommer också! Lena skall få kolla på mina tuttar de är lite väl långa säger matte. Det blir en toppendag!

3 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Tur att du lär upp valpen. Någon måste ju lära henne alla sådana viktiga saker!
Snygga selar ni har. matte letar efter en bra till mig. Undrar om de finns i hundstorlek?

Han den där Peter, det är han som har sånt gottigt skägg va? gnugga på ordentligt! Skägg is da shit!

Du, dina tuttar är riktiga hängtuttar. Så du är nog på tjocken!

stefan & brorsan sa...

blir det några bejbisar, kajsa??
du ser lite fet ut.. :P
//Stefan o Brorsan

Elisabeth sa...

Detta är en av de trevligast bloggar att gå in på. Dessutom är det kul att läsa om italienare, eftersom det är en ras jag kan tänka mig om några år när hundantalet hemma inte är så stort (7)! Kollar faktiskt in ett par gånger varje dag! Sjukt,eller?