fredag 2 april 2010

Glad Påsk!



Jag önskar alla en glad påsk! Jag är för tillfället i en period i livet där jag trivs med det mesta! Bortsett från alla orättvisor förstås! Jag är pigg och glad nästan jämt. Snön är ju faktiskt nästan väck! I kväll ska vi till GPB (Grabbarna på Bredgatan). Valpen Bella kommer nog att svimma av förtjusning. Hoppas verkligen inte att Lucas byter ut mig mot denna unga skönhet! Hon ligger och sover på husses axel i soffan just nu. Hon är väldigt glad i vår husse. Kajsa har vänt kappan efter vinden i vanlig ordning och är faktiskt nästan för snäll mot det lilla krypet. Man måste vara vänlig men bestämd tycker jag. Jag är oerhört vän men rejält bestämd när det gäller valpar som tar sig friheter. I går hade valpen dragit ut en hel toarulle från toaletten in i vardagsrummet, upp i soffan några varv. Jag satt där i misären med skithuspapper omkring mig och såg bedrövad ut när matte kom upp från tvättstugan. Matte tog något foto men hon har inte lagt in dom än. Konstigt nog blev inte jag beskylld för detta otyg. Ingen annan heller för den delen och det är väl ändå märkligt? Positiv särbehandling av valp kallar jag det.Dagens foton tog matte när vi var och firade Luna och Vildas mattes födelsedag för några veckor sedan. Vi älskar kafferep!Nu ska vi visst ut på skogspromenad!

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Tror du är på tjocken i alla fall. Du låter nämligen alldeles för snäll och rar just nu....
Vad hände med din misära verklighet?!
Men jag tycker synd om dig som måste stå ut med valpen. Fast jag tror inte Lucas kommer gilla den bättre. För han gillar ju dig, och det finns väl knappast någon som liknar dig va?