tisdag 27 april 2010

Grosessrapport!



Lilla syster yster Kajsa ser ut som en tunna från ovan. Hon är bred som en övergödd cockerspaniel över ryggen. Lena tror att hennes valpar ligger långt fram i hennes gigantiska kropp. Hennes mage är nätt rundand men bröstkorgen sväller! Matte var rädd och trodde hon hade nån sjukdom förstås. Fattar inte denna uppståndelse kring lite valpar i magen. Kajasa drar enorma fördelar av sitt tillstånd. Tillexempel sover hon nu med huvudet på mattes kudde. JAG får vackert finna mig i att ligga bakom mattes rumpa vilket är ungefär lika säkert som att bosätta sej i Tjernobyl före olyckan. Alternativet är att lägga mig ovanpå Kajsa men då blir matte skogstokig. Ska bli skönt när det här är klart och allt blir sig likt igen! Fast det klart om syrran klämmer ur sig en liten tik ska den flytta hem till oss. SUCK! Hoppas hoppas det bara blir grabbar! Annars är allt sig likt här i Småland.I morgon blir det träning på klubben. Jag ska visst klickas in på slalom. LYCKA till säger jag:-)På söndag är det min viltspårkurs igen så vi måste ut och spåra någon dag igen. Hoppas skogen saknar kvistar. På bilden kan ni se mig och min morbror Anders samt stora lillmatte Josefine. Jag tycker nog att jag och stora lillmatte är lite lika.Fattar inte varför hon har en nål i läppen! Jag skulle hellre dö än ha det!I helgen var jag och tävlade! Jag återkommer med en mer ingående berättelse om det! Vill liksom inte ta över berättelsen om grosessen!

3 kommentarer:

Jeppsson sa...

Men det blir väl kul att få lite valpar att leka med? Eller du kanske inte är nån riktig lektant?

Katta & Doriz sa...

Dvärghundspossen tror att du är en lektant? Jo, häxan i "Hans och Greta" möjligtvis....

Fis ut den där kajsa ur sängen. Det är väl du som ska ligga på kudden? Gör som jag; när katterna ligger där jag vill ligga tar jag ett jätteskutt och lägger mig på dem. Då försvinner de fortare än fortast, de hinner inte ens bli platta!

Fasen, det där med spårkurs vill jag ta ett snack med matte om. Jag vill ju också ha en klöv! Helst en halvrutten som legat nergrävd i rabatten en vecka eller så.

Jeppsson sa...

Ja det har vi... hon har varit med i bloggen då och då, även om den mest handlade om hundarna. Tack för kondoleansen.