tisdag 13 april 2010

Kristi himmelsfärds dag!




Jag känner mig nödgad att härmed informera eventuella bloggläsare om att syrran nu har en liten (enligt matte) elegant och vacker vapmagkula. Syrran är en ynklig varelse som piper och gnyr så fort matte kommer i närhetn. Det skall liggas i knä och tramsas mest hela tiden. Bäjbysarna är beräknade till den 13/5 alltså på självaste Kristi Himmelsfärds dagen. Typiskt syrran att vara så j-dra dramatisk.
Nog om det. Lilla valpen Bella är nu förenad med sin egna familj. Husse ville köpa henne men hon var som väntat inte till salu. TUR! Matte och husse blev av någon outgrundlig anledning väldigt förtjusta i henne.
Vi var på träning med Emma matte och jag. Emma gav matte bassning för att hon får mig låg. Matte fick order på att vara lika käck med mig som med Kajsa och vad tror ni hände? Jag blev förstås mycket piggare och ivrigare och gjorde ett par perfekta banrundor med en säkerhet som var imponerande. Matte fick lite att fundera över! Jag å andra sidan hoppas att matte forstätt er att behandla mig som den prinsessa jag faktiskt är.
Matte sände en tanke till Lena och Therese som har påstått att det är mattes negativa inställning till utställandet som gör att jag ser ut som om min egen avrättning är nära förestående när det skall ställas ut. Over and out från Småland!På bilderna kan ni se hur det är att ha en valp i huset! Kajsa hade rätt brea pli på det lilla krypet som ni kan se på en av bilderna.

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Slapp du hängtuttar alltså? Tänk så hemsk Kajsa kommer se ut!
Klart du ska behandlas som en prinsessa. Varöfr ska du annars anstränga dig på tävlingar å sånt? Du har inte funderat på att skriva till Påven och be honom helgonförklara dig??

Anonym sa...

Underbar bild med Kajsa och valpen! Hon ser ut att tillbe Kajsa ;-) Kram //Rebecka