måndag 12 maj 2008

Äntligen måndag och grattis Norpan!



I går var det en lång varm dag. Matte ryckte upp oss stackars byrackor från sängvärmen redan innan klockan åtta! En söndag. Vi åkte långt. Snygge Jack var med och grät ynkligt i bilen. Syrran och jag åker därbak i vår bur; Fort Knox. Den är rymlingssäker. Vi skulle på utställning. jag var visst inte anmäld. jag tror det beror på att matte inte vill göra andra hundflickor ledsna eftersom de bleknar i glansen av mig. Matte berättade för de andra att jag inte får vara med för att jag ahr varit så mageratt min päls mest har sett ut som en gammal yllekofta. Men de sista veckorna har jag blivit ganska rund och fin och pälsen glänser så det var faktiskt lite synd att inte få springa runt i ringen och visa vilken stilig flicka jag är. Jag har på nåt sätt fått lite nytändning den sista tiden. Busar på med syrran och är mycket gladare och piggare. Kommer till och med ibland till matte när hon skramlar med våra koppel för att signalera promenad. Det är ett stort framsteg. Jag höll på att svimma när Peter och Helen kom! Peter var härligt skäggig! Helen var konstig det var svårt att sitta i hennes knä för älgen i magen tar så stor plats! Jisses jag trodde nästan att hon skulle spricka. Den kommer inte förren i augusti! Vilket innebär att jag inte kommer att dela stuga med dem på den årliga utställningen i Juli! SYND! Kajasa är mitt i sitt löp så hon visade sig inte till en början från sin bästa sida. Lena undrar nog vad vi gör med kräket i Huskvarna...Men som vanligt lugnade hon ner sig och fick hångla lite med Peter och Helen. faktum var att hon skötte sig i ringen riktigt bra men hon är trött på nåt vis. jag låg i buren och kollade på spektaklet sedan tog Helene hand om mig så att jag fick titta på själva eventet. Hon skickade bilder till mig som jag visar här. Vill ni veta mer om utställningen får ni klicka på länken till Lyras blogg! Den står uppe i vänsterkanten på den här sidan. Är jag inte med själv finns ingen anledning att slösa energi på oviktiga saker som andras resultat. Men en sak skall jag berätta elelr kanske två...Jack blev bästa junior! jihaaa! Och Senja snodde BIR rosetten! Matte tog in mig i ringen när det var slut och ställde mig på bordet. Domaren var snäll och klämde på mig och kollade mina tänder jag blev inget rädd alls. Matte var sååå nöjd. Jag har ju som ni vet haft en rejäl svacka gällande förtroendet för domare när jag står på bordet efter mitt trauma med vaccineringen för två år sedan. jag glömmer minsann inte så lätt.

En sak som jag inte har glömt är Norpans födelsedag! Han fyller 1 år i dag! Hipp hipp hurra för Norpan! Vi kan inte gå dit för syrran är ju högintressant och då riskerar vi grabbslagsmål. Kajsa vill inte gå bort alls utan ligger på fårfällen i solstolen på altanen och bligar. Over and out från buskvarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

ojoj...vad mycket som sker på en dag hos er ! och GRATTIS GRATTIS till allt och alla !
IG-Dino blir mer och mer intresserad av att stifta närmare bekantskap ?!? Elsa & Balto -Sloughisarna memorerar a l l t för att göra rymningssäkra burar osäkra , hur man lättast får tag i leverpastej och allt annat, du med så stor iakttagelseförmåga skriver ner här ! Gamla HeraAfghan suckar och minns sin ungdom medan Dorindavalp lyssnar med skräckblandad förtjusning !