onsdag 7 maj 2008

Veterinärbesök igen!


I dag packade matte in mig och syrran i Fort knox (vår bur i bilen). Vi trodde vi skulle ut på lång skogspromenad. Matte lämnade oss i bilen och försvann en stund sedan kom hon tillbaka. När hon öppnade luckan hörde jag skällande hundar och fattade direkt var jag var! Veterinären. Mig lurar man inte så lätt. Jag gjorde mig pytteliten längst in i buren men matte drog bokstavligen ut mig, det var som en förlossning. Sen skulle vi vägas för matte tror ju alltid att jag har anorexi. jag vägde dock 5,3 kilo.Har aldrig vägt så mycket. Syrran toppade förstås med 5,7 kilo. Matte blev nöjd. Sedan försökte jag rymma ut genom glasdörren men det gick inte bra alls. Kajsa var på toppenhumör och skällde ut en ful Schnauzer. Jag var verkligen stressad och klättrade som herr Nilsson på matte. Frida hette en tant som kom och satte sig i hallen på golvet. jag hånglade av henne en stund sedan tog matte mig i famnen ochFrida tog tag i mitt lilla nackskinn och höll fast! Jädrar i havet vad jag skrek. Men hon höll kvar så jag slutade låta som en mistlur efter en stund. Då stack hon mig och det kändes ingenting. Jag till och med pussade henne. Matte kunde pusta ut. Nu är det två år till nästa spruta. Frida påstod att hon valde den allra smalaste kanylen men på bilden ser ni exakt hur ajg uppfattade sprutan! Frida fick massor av beröm av matte men avstod blodpuddingen som var ämnad till mig som matte hade i en påse i fickan. Jag surade ihop och ville inte ha mutgodis utan ville bara hem. Jag blev ju lurad. Frida var stolt men erkände att hon hade lock för båda öronen och att det tjöt i det som hade varit närmast mig. Matte skrev upp hennes namn för hon var så nöjd med hennes insats men jag misstänker att hon kommer att sjukskriva sig den dagen jag kommer tillbaka. sedan tog vi en promeand på piren i jönköping på vägen hem. Matte snek åt sig en ny cykelhjälm som Folksam delade ut till cyklister som cyklade utan hjälm. Matte cyklade inte hon var bara lite fräck för husse har spillt färg på hennes hjälm. Den fick hon förresten från NTF...På lunchen åkte vi till Vätterstranden I Huskvarna och bjöd husse på lunch. Vi fick springa på stranden och busa i sanden och jaga änder. Kajsa stack iväg och snodde korv från en skolklass. Matte fick be om förlåtelse. Men Kajsa gick inte att fånga för hon trodde att matte skulle ta i från henne skatten! Det blev en livad picknick med omkullvälta glas och allmänt stimmigt. Husse sa att det var bättre förr! Han är en riktig bakåtsträvare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ihiii - Dorinda darrar av fasa inför sitt "första besök" hos en veterinär .... klarar hon sig helskinnad från det, skall vi också sno gott från barn lovar Elsa, Balto, Dino och Hera !

( får vi länka till din sida ? )

Susanna sa...

Haha det där med stulna dagiskorvar känns igen.. Häromdagen satte Aiko och hennes whippetkompis Ninja och pumin Loppan iväg mot en hel dagisgrupp i jakt på allehanda godsaker. Barnen tog det dock med ro och hävdade att det var "vildhundar" som kommit på besök (ett halvt rätt måste jag säga iaf). Aiko är annars faktiskt helt orädd för veterinärer, det är helt otroligt. Hon tycker det är buskul att vara i väntrummet och pussar ihjäl både djurvårdare och veterinärer, både före och efter sprutstick och undersökningar.. ibland undrar jag om hon har två skruvar lösa istället för bara en..