fredag 16 maj 2008

Tony Rickardsson; släng dig i väggen!


Hjälp vad tiden går! Jag har haft fullt upp och inte hunnit att skriva så mycket den här veckan. Kajsa har löpt och varit ledsen. Hon går ner sig så väldigt humörsmässigt. Det blir tråkigt för mig för jag är inne i en ljus period. jag älskar för tillfället att busa! jag akstar mig ihärdigt på rygg och blottar strupen för att få i gång syrran. Med blandad framgång. idag har hon dock piggnat till och återgått till sig själv. Hon har varit lite inåtvänd om jag uttrycker mig milt (skittråkig!). detta medförde att jag fick hänga med som stand in på hennes agilitykurs. Jag och Jack samåkte:-), han var väldigt nöjd men saknade löpkajsas goda dofter förstås. Flera av Kajsas kurskamrater uttryckt förvåning över att jag inte skällde så som jag gjort tidigare. Det vill säga de trodde jag var lakritstrollet Kajsa. My god! Det är nog dax att Huskvarna Hundklubb inför obligatoriska synkontroller för sina medlemmar!

Jag njöt av att vara på agilitybanan. Jag briljerade så mätte blev lycklig. den platta tunneln gick som på räls matte trodde att hon också hade drabbats av synfel. Gungan är dock min favorit, jag lägger mig så fint längst fram och flinar nöjt vi skulle träna på att få mig att gå ända fram på brädan för då sparar vi tid säger Kajsas fröken. Då fixade vi det och jag fick frolic så då rusade jag runt och tog om gungan gång på gång glad i hågen. Mycket nöjd med min insats förstås. jag får ett självbelåtet uttryck, det ser ut som jag småler och kräver att få sitta i mattes hand så att jag ser ordentligt. Som en liten surikat. Alla de andra hundarna var också duktiga och Jack är en riktig goding. Fröken Lotta var där så vi hånglade av oss ordentligt. En nyhet: Lucas kan tända och släcka lampan i köket! Detta har han lärt sig med hjälp av fröken lotta och en klicker och några kilo godis. Undrar just om han kan släcka sovrumslampan också? I morgon åker matte och husse till Göteborg och skall springa Göteborgsvarvet och bo på hotell. Husse kan tända och släcka lampor utan klicker! Vi skulle följt med men matte litar inte på den som skulle vara hundvakt där medans de sprang så vi stannar hemma. Matte har mutat lillhusse och hans flickvän. Vi tror det blir filmkväll med chips och godsaker. Husse och matte kan få sova själva för en gång skull. I dag var vi i stugan och jag säger bara en sak: TONY RICKARDSSON du är chanslös mot Kajsa. Kajsa fick stora rusrycket på gräsmattan framför stugan. jag orkade inte med hennes ryck för jag vet att jag inte hinner med. Hon rusade runt runt och till och med sladdade fint i kurvorna precis som Tony. Matte och husse och farbror Gunnar som bor i stugan bredvid blev mållösa och yra i huvudet. De behöver inte ta någon fredagsgrogg. Fast jag tror farbror Gunnar redan hade gjort det...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror Kajsa hade snott hans grogg.....

Den däringa Jack verkar vara en goding. Själv har jag Enzo. Fast han är ju inte samma sort förståss. Men matte säger att det inte gör något eftersom vi båda är kastrerade. Undrar vad hon menar med det....