måndag 5 maj 2008

Soft dag och inbjudan till agilitytävling!

Vilken skön dag! Matte har migrän vilket innebär lite lugn och ro för mig och syrran. Nu är vi tre hormonstinna flickor i huset! Kajsas vanligsvis lilla svarta rumpa har nu börjat anta groteska former vilket indikerar på kommande löp! Lagom till den där larviga utställningen som hon skallv ara med på på söndag. Jag skippar den, vill inte mätas av nån larvig domare. jag är ju ändå i sista ändan vackrast både utanpå och i själen. Dålig nyhet är att den vackre Jack, Kajsas klasskamrat och min presumtive älskare och i såfall far till mina valpar skall åka med!!! Jag svimmar...Min rumpa är gigantisk och jag är väl i höglöp kan man säga matte säger att den ser ut som bakändan på en marsipangris. Hon skall då alltid överdriva. I skogen där jag blev anfallen av något läskigt väsen finns det skyltar som varnar för nedfallande ting. Tror ni matte bryr sej? är hon ute efter försäkringspengar månne? Den fattiglappen, matte tycker jag skall svälja taggtråden och bli lite snäll. Skall hon säga som har ätit både huggorm och taggtråd heeela helgen. PMS kallas det för när tvåbeningar ballar ur. När jag gör det är jag bortskämd...
Viktig information!!!Den 6/6 har vi inofficiell drive in agilitytävling på vår klubb. Matte uppmanar alla som gillar agility att komma! Man skall anmäla sig mellan klockan 8 och 9. Tävlingen börjar klockan 10. Vi har två klasser en öppen hopp och en öppen agility. Jättekul blir det! Nationalhoppet kallar vi tävlingen för. Förra året var det 230 starter matte var speaker och jag löpte. Kajsa rymde från husse, kröp ur selen och rusade till matte i tältet och hånglade sig svettig. Ingen ordning allas. Matte säger att vi skall vara med. Min förra tävling var ju dramatisk: jag rymde från matte på banan för att äta korv hos en tant som jag träffade tidigare...matte blev sur. Kolla på vår klubbs hemsida för mer information eller fråga vår matte hon verkar ha bra koll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men ska ni inte få gosa nån gång du och snygge Jack??? Vad sysslar din matte med egentligen?! Egoistiskt tycker jag. Det är ju nu när du har sån snygg rumpa som ni borde få gosa ju!