söndag 18 maj 2008

Övergivna vinthundar och grönt kort!


I går packade husse och matte bilen och åkte i väg utan oss! De skulle till Göteborg och springa det där larviga Göteborgsvarvet. Uphaussat som bara den! Vadå 2,1 mil? Det gör syrran och jag på en kafferast utan att bli något trötta! Vi skulle ha åkt med egentligen och rummet på hotellet var bokat för två vuxna och två hundar! Men matte litade inte på den tilltänkta hundvakten så vi fick vara hemma tillsammans med lillhusse och hans flickvän L. Matte skrev en två sidor lång lista till dem hur vi skulle skötas. de hade tillsammans med L:s mamma åkt till skogen på kvällen och vi fick springa och även söka efter dem. Det var grejt! Matte längtade efter oss. Sa hon i alla fall. När de kom till hotellet såg matte att städerskan hade en skål full med hundkex som hon skulle ställa in på ett rum där hunden hade fått följa med. Det finns som bekant inte mycket till rättvisa. Trots sveket att åka utan oss blev vi så glada när matte och husse kom hem så att vi skrek. Vi överföll dem båda och pussade och kramade dem länge alltmedan vi sjöng i chorus. Mycket stämningsfullt vill jag lova. Vi har klara fina röster min syster och jag och vi har inga som helst problem med de höga tonerna. Matte säger att det är tur att vi inte har någon kristall som kan spricka. Birgit Nilsson släng dej i väggen för här snackar vi sjönsång!

Hur det gick för matte och husse??? De överlevde men av deras gångstil att döma så känner de av de där två milen. Matte säger att det var lätt som en plätt men att det gör ont överallt i dag. Husse trodde han skulle dö av alla smärtor men det tror han ju ofta. Han var fyra minuter före matte i mål trots nära döden upplevelser. Matte fegade i början men tyckte det var väldigt lättsprunget. Hon är ju van att rasta oss och då snackar vi ju helt andra farter... Det tog dem lite mer än 2 timmar i alla fall, riktiga medelmåttor de där två. I morgon fyller leverpastej-mormor och stora lillmatte år. Leverpastej-mormor skall dessutom spela upp för ett grönt kort på golfbanan i morgon så hon ligger i hårdträning. Leverpastej-mormor är 71 år, visst är det bra gjort av en gammal grå tik?

Som ni ser på bilden är jag noga med att markera mitt revir. Jag kissar så högt jag bara kan!

Inga kommentarer: