lördag 1 maj 2010

Blod och rådjursklöv!



I kväll åkte syrran och jag med matte till klubben. Där hade matte fixat två st. blodspår åt mig. I en kohage utan en massa pinnar och ris som retar mig. Jag fick min gula sele på mej sen nosade jag reda på rådjursklöven! Jädrar vad glad jag blev! Jag blev så sur när matte skulle ta den att jag morrade åt matte precis som jag gör åt syrran när hon ska tjyva mina saker. Matte tog klöven ändå fast hon satte foten på den först. Då kom jag på vad jag hade gjort och skötte mig fint. Men jag fick jaga den lite genom att matte kastade den åt mig. Jag gallskrek av upphetsning. Sedan tog vi och gick ett spår till. Tjocksyrran fick bara vara med och titta sedan gick vi en sväng på klubbens ängar i solen. Väldigt mysig kväll tyckte vi alla tre. Matte har också en tränignsidé för att få mig mer glad i slalom. Allra bästa gottiset och väldigt uppmuntrande tillrop och färre pinnar på träning är förhoppningsvis framgångsreceptet! Ni får vänta och se! Jag ska förresten vara med på Elmias tredagars internationella utställning 19-21/6! Jag skall inte ställas ut utan visa lite aglility. Matte misstänker att de som ordnar det tror att jag är Kajsa...DET tror inte jag! På bilden ser ni mig i min ARBETSSELE (!) och min ädla bakdel när jag tjyvar gottis i mattes ryggsäck!

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

I den situationen hade jag också morrat åt min matte, fast jag aldrig gjort det innan. Jag menar; sno din klöv?! Det är ju höjden alltså.

Smart, du kan få plats i din mattes väska. Bra när det regnar. Undrar om inte min matte kan börja släpa på en stor resväska så jag kan åka snålskjuts jag med...

Du den där uppvisningen: det är inte annonserat som humortimme eller så?