lördag 28 mars 2009

Bara bäjbysar!






















I dag åkte matte och minsta lill-matte i väg utan mig. jag var lika glad för det för det är varmt och gott under mattes täcke och med ålderns rätt är jag en sjusovare som heter duga. De där två kom inte hem förren alldeles nyss! Matte luktade Sally och annat konstigt. jag blev väldigt fundersam! Luktade igenom matte grundligt och länge, sedan hade vi lite dragkamp innan jag tog över datorn. Matte har bett snällt att jag skall visa min storhet och lägga in bilder på syrrans feta valpar. Det gör jag så gärna eftersom jag inte tillhör den egoistiska sortens vinthund som vissa andra visar stora tecken på att vara (Ja ni vet nog vem jag syftar på?!)! Matte och jag sprang en rejäl runda i går och det verkar som det är något på gång här för hon har tagit fram de där byxorna som gör att hennes ben borde kunna se ut som vinthundsben med ränder på men som ni vet är de mer åt bassetbenhållet...Husse och jag kollar för er vetskap på ishockey. Husse har köpt in så att vi kan se hundratusen kanaler på tv:n bara för att han vill se slutspelet i ishockey. Husse är väldigt konstig när det är hockey gapar och skriker Jag känner en slags skräckblandad förtjusning, stirrar på honom utan att blinka med klotrunda ögon för min fasa är att det är jag som gjort något fel! Jag och matte är tacksamma för att vi kan se animalplanet. Matte har glömt att berätta för Lena att Sally älskar att se på naturprogram på TV. Hoppas Lena läser min blogg om hon nu hinner det mellan varven då hon passar upp på syrran! Ni kan ju se på valparna och ha en kul stund! (Lena har sällan skådat så feta vinthundsvalpar, jag tror de är bortbytta mot labradorvalpar...likväl som jag är en shäferblandning)

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Jädrans vilka feta små saker! Precis vad jag trodde om Sally. Fatar inte varför den däringa ska få föröka sig och inte jag....