onsdag 4 mars 2009

Lägesrapport.







Läget är stabilt. Jag mår toppen. I går var vi på hundklubben och fick springa runt lösa på de härliga fälten, visserligen fulla av snö men ändå! Matte blev orolig och var tvungen att ringa till Lena och höra om det var ok för mig att rusa runt som en galning i snön. Det var det så länge det var frivilligt och det var det. Matte däremot är vrålförkyld och röd och ful under näsan. Hon orkar ingenting just nu, det är bra. I dag blev det en promenad i sakta mak vi fick vara lösa på fotbollsplanen, de tär bra för där finns det mängder av harbajs som vi glatt glufsar i oss. Kajsa är som vanligt skendräktig efter löpet och jag kan meddela den glada nyheten att hon återigen har en valp. Matte har gömt vinylgrisen, vinyltuppen modell mindre och modell större samt hamburgaren i vinyl så matte trodde läget var under kontroll. MEN min syster är smartare än så! Hon har hittat den lilla pipisen som hon snodde av någon under rasspecialen förra sommaren och tog hem. Den är nu hennes valp. Matte plockar undan den men då uppstår gråt och tandagnisslan så syrran får ha den på dagen. Matte blåvägrar dock att ha pipisar i sängen. Det räcker med oss. Mina bäjbysar lever rövare i min mage. Matte kan inte få nog av dem. Hon och jag tillbringar mycket tid i soffan på kvällen jag ligger på mattes mage och matte håller handen runt min mage. Där är det ett jädra liv. Bevare mig väl för den de som skall ha någon av dem. Hur många det nu är! Jag har fått tuttar som nog gör självaste Victoria Silverstedt grön av avund. Lite jobbigt när vi är ute eftersom jag får gå bredbent. Men det är ok. Jag är nöjd. Matte är lugnare nu för Lena har berättat på bloggen att hon har mina favvo-ostbågar i Kode. Extra cruncy ceese doodles det är grejer det. Det såg ut som om hundarna har egna påsar, lilla Tosca hade sitt huvud djupt i en påse. Det blir härligt fredagsmys det. Tosca kan nog lugnt räkna med att få dela med sig, minst sagt. Det kan hon ta som ett löfte eller ett hot...

1 kommentar:

Anonym sa...

Korkade Kajsa! (Men Doriz, har du glömt att du skenvalpade en rosa pipval? /Matte)
Tur att du får komma ifrån det där huset! Bra att hon laddat upp med saker som du behöver. För ostbågar behöver man verkligen! Tror jag följer med faktiskt, det är dåligt med ostbågar här!