lördag 28 mars 2009

Snart tre år sedan murklan började blogga!

Matte skriver: efter att ha varit hos sally idag blev jag lite nostalgisk och letade upp sallys första inlägg skrivet den 21 maj 2006. det var dagen innan naturkatasrofen Kajsa drabbade Buskvarna! Inlägget kommer här!


Jahapp! Sista dan som ensam hund! Jag heter Sally/Rally-Sally och är en ett år gammal italiensk vinthund! En mycket söt och trevlig tjej om ni frågar mej:-)Jag bor med min familj/flock i Huskvarna på söder. Förutom Matte,husse och fyra småhussar och mattar har jag en trevlig människomormor som jag är hos ganska mycket. Där får man sova i varma filtar och äta leverpastej! Med matte är det mycket träning och långa promenader och springade i skogen varje dag...pust! Ibland vill jag inte vara med då får hon lyfta ned mej från min plats i fönstret och baxa ut mej i bilen, jag försöker med bra resultat att se lidande ut! Väl ute i skogen är jag i alla falll glad för det luktar så gott och jag springer lös.I morgon åker matte och lillhusse till min riktiga mamma April som bor i Kode på Qvickelyckans kennel, där skall de hämta hem en liten syster till mej. De tror att jag skall bli jätteglad, men jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om det...Undrar just om den nya hunden också skall sova under husse och mattes täcke???Det är nog bättre om den ligger i korgen...Jobbigt med såna där små glin, vilka vassa tänder de har! Jag har börjat att morra åt småhundar som vill gnaga på mej! Jag har fått lite mer integritet säger människorna efter min första löpning! Men kanske blir det kul med en kompis att springa fort med! Det är inte många som hänger med mej! Om jag nu får säga det själv! Jag träffade en trevlig kille för dryga halvåret sen han är dessvärre i hundhimlen nu, hans matte och husse blev lite kompisar tackvare oss kan man säga! de har redan hämtat hem en av mina småsystrar, hon heter Lyra och bloggar redan!!!Min syrra skall vi kalla för Kajsa-Kavat för i småland kan man inte säga Francesca, hihhi! Hon får nog vänta lite med bloggandet...Nån måtta får det väl vara!Jag har precis fått lite god schnitzel att äta och skall gå och dröna lite framför tv:n i mitt nya goa duntäcke sen blir det att sova gott i väntan på den lilla draken!Grufs grufs:-)

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Jisses; naturkatastrof kan man verkligen kalla henne! Inte en lugn stund sen. Fast nu när man läser det Kajsa skrivit så verkar hon inte lika illa som fisförnäma Sally. Fast jag gillar Sally. Inte lika mycket just nu då när hon har bebisar.För nu är hon bara stroppig. (Och Doriz avundsjuk)