torsdag 19 mars 2009

Grattis till mig!






I dag fyller jag 3 år! Jag skickar givetvis stora grattiskramar till mina syskon, främst då till Nossebro och Lyra som jag bara vill äta upp litegrann. Matte säger att jag ljuger som en häst travar, jag gillar ju faktiskt inte hundar som jag inte känner så det där med grattishälsningar till de andra är väl en sanning med modifikation. Nåväl. Jag fick en burk med frikadeller i allafall. Alltid något! När husses kompis Lasse Polis kom hit för att se på hockey hade han med sej en hund! Likt en kobra anföll jag den besten! Tror det är en Rottweiler eller Dobermann. Den heter Bianca. Ful som stryk och mycket otrevlig enligt mig. (Matte berättar: Kajsa visade vilken enorm vakthund hon är genom att ett hejdlöst morrande och med utfall som lät hemskt mot lilla Bianca snart ett år gammal liten blandis mellan chiuvava och papillon...Mycket snack och liten verkstad.) Nåväl jag fick som sagt glufsa i mig frikadeller själv för Bianca får bara äta torrfoder, hi, hi. Lasse Polis dissade dock mig som presumtiv polishund. Det är nog lika bra det för jag är inte så säker på att Lena skulle uppskatta att jag började jobba. Det skulle nog ställa till det med fodervärdsavtalet...Syrran saknar jag inte utan njuter av min tillvaro som ensamhund. Sover på mattes arm, får ha husse för mig själv när han är hemma och sover middag, ingen Sally som puffar undan mig från hans bröst. Hoppas hon bestämmer sig för att stanna i Kode....



Fortsätter det så här blir jag snart oemotståndlig som Pippi sa!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Och vilken tur att du fick fira ordentligt utan Sally. Annars hade hon snott frikadellerna. Och den där andra saken; mysko!

Anonym sa...

Ett stort grattis. Men en liten burk med frikadeller var ju lite i det snålaste laget. Du skulle ju ha ett grisöra, tjursnopp och en leksak, minst!

Anonym sa...

ååååå jag längtar till den dagen då naemi kan börja äta frikadeller. Då kan jag och Senja raida skåpen och knycka alla burkar med såna i =D.

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen och massor av pussar i örat!