onsdag 18 mars 2009

Härlig lekdag!






Matte tog sig själv i kragen och slutade tidigt i dag. Solen sken och vi hämtade Mozart som var ensam hemma. Vi åkte till min Hundklubb. Jag var väldigt nöjd med att visa mina färdigheter frö den lille plutten. Matte sken i kapp med solen över min uppenbara lycka över att få vara tryggast och DUKTIGAST! Jag hade ett belåtet flin över hela mitt ansikte när jag for runt på fälten och i skogen. Mozart var till min stora glädje inte sen att följa efter mig på mina upptåg. Matte kunde lugnt sitta i solen på en bänk medan vi for runt som skjutna ur två kanoner. Jag passade på att visa Mozart den gamla klubbstugan som i dag fungerar som förråd. Någon hade missat att stänga dörren dit. jag viskade i hans vinthundsöra att instruktörerna brukar låsa in vilda unghundspojkar där om de inte sköter sig. Sedan ville inte Mozart gå dit mer.



Väl hemma lekte vi två i en timma i trädgården helt själva. Leken gick ut på att jag sprang fort fort runt våra träd och under buskarna allt medan Mozart fick äran att försöka hänga med. Han var en seg rackare. gav inte upp i första taget. Sedan har jag hjälpt matte att gå igenom de politiska handlingarna inför morgondagens möte. jag är en klippa. jag sätter mig helt sonika över dem så kan hon strunta i den där skiten. För en stund sedan åkte Mozart hem och jag är helt slut. "Mozart has left the building"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ju ett underbart liv utan Sally. Tror du verkligen matte tar hem henne igen? Nu får ju du allt gott, all uppmärksamhet och kärlek. Det är livet det!

Anonym sa...

Har den äran, kära syster. Hoppas du får en fin födelsedag med en massa gottis.
Husse, matte, Senja och Naemi hälsar också.