söndag 15 mars 2009

Egen tid och agilityträning!











I dag har matte ägnat sig mycket åt mig. Härligt. Vi tjyvtränar med klickern. Jag tar det lite lugnare än en viss fisförnäm drottningmoder som hänsynslöst kastar sig över det som utlöser ett larvigt klick. Vilket har visat sig är lika med gottis. Jag testar först med bedjande blicken sedan med mitt höga skall för att om det inte hjälper peta på den där plattan som uppenbarligen på nåt sätt gör att man får de åtråvärda gottisarna. Tja vad gör man inte. sedan var vi på promenad med hussepappa. Därefter åkte vi till min agilityträning. Jädrar i havet vad kul det var i dag. Med ett undantag! En ny tik i klassen. Stooor svart och naken. Men fyra ben och från Mexiko! jag tyckte inte om åbäket men jag skötte mig ändå. Matte hyser nån slags förhoppning om att vi skall lyfta oss under våren i agilityn. I dag funkade det bra att få mig att inte rusa upp på balanshindren. Matte får vråla KOOOORRRRV så kommer jag glatt hoppandes till henne. Hon har funkat att vissla, att pipa och att ropa Kaaaaaaajjjjjssssa med larvig röst, helt utan resultat för fy vad kul det är med balanshinder. Man kommer högt upp i luftten och själförtroendet växer som ogräs. Det är bra säger matte men hon vill bestämma när mitt inre skall växa som ogräs. De är allt bra lustiga tvåbeningarna. Men vi har kul matte och jag det är ju huvudsaken.Efter det åkte vi till leverpastej-mormor och Folke. Den sistnämnda släpade med mig ut i skogen sedan fick jag grädde och pannkaka och leverpastej. Mattes brorson Eric undrade om jag hade jobbat som polishund någon gång. Jag svarade givetvis ja men matte rättade mig och gick in i en lång förklaring om varför jag inte passar som polishund. Färgen är ju perfekt så det borde väl inte vara några problem egentligen? Jag har i alla fall fattat vad det här med egen tid är och jag måste ärligt tillstå att det passar mig alldeles förträffligt. Särskilt egen tid med matte. Min skenheliga syster tar faktiskt väldigt mycket plats i vårt hus. Hon utger sig för att vara så klok och speciell men nu när jag har kapat hennes blogg kan jag berätta att hon är en manipulativ liten grå råtta. Bara snäll när någon tittar på alltså. För att visa min godhet lägger jag ut några bilder som Lyra och Senjas husse Peter har tagit när han nådigt fick audiens hos drottningmodern. Hon ville patetiskt nog följa med honom hem! Ja ni hörde rätt hon tänkte kallblodigt lämna sina tronarvingar och följa med sin stora kärlek hem! Döm själva gott folk. Nu är jag dödstrött och proppmätt av alla pannkakor så jag tänker sträcka ut mig och värma upp mattes säng! Så god är jag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att få höra lite från DIG kära syster. Sally KAN ju faktiskt vara lite dominant av sig, det får jag väl hålla med om... men säg inte att jag sagt det, för då kanske hon blir sur.....

Anonym sa...

Passa på och njut! Snart är lugnet slut och Sally kommer hem igen. Utan skitungar.
(Matte påstår att jag är avundsjuk på Sallys bebisar. Inte! Jag skulle inte vilja ha små feta gnälliga parasiter. Bara så ni vet det!)

Anonym sa...

Käraste Kajsa Kavat, jag sitter vid skärmen och ler, varför har inte du fått en egen blogg tidigare?! Däremot måste jag nog få säga att jag tycker Sally är väldigt speciell och ÄR man drottningmoder så gäller inte samma regler som för oss 'dödliga'. Mitt tips till dig är att linda matte Carin hårdt runt framtassen och se till att hon ger dig ett eget skafferi som inte Sally kommer åt. Nu med syrran på baby-kollo har du ju all tid i världen att styra upp saker och ting där hemma :-)