söndag 22 mars 2009

TRÖÖÖÖTT!






I går och i dag har matte och jag varit på kurs i agility. I går var jag lite störd av en ny klasskompis. En stor bred flicka utan päls och som var alldeles svart. En mexiknask naken hund som hade bott med pittbullar och varit i slagsmål som lätt kunde slå de eskapader som Skalman varit ut för. I alla fall om man skulle räkna ärren. I dag var hon lyckligtvis inte med! Jädrar i havet vad kul det var! Matte lär sig så sakteliga att vara tydlig och snabb och att inte tappa ögonkontakten med mig. Tittar matte åt ett håll sticker jag givetvis dit, kan det vara så svårt att fatta? Vänder hon sin kropp åt ett håll är det precis samma sak. Men min matte är lite trög så jag får nog ha lite tålamod. Jag blir så glad så det finns risk att mitt skinn liksom kommer att slinka av min kropp...Tränare säger sig aldrig ha träffat en hund som blir så nöjd med sin egen insats som jag blir. Jag snodde föratt visa min mångsidighet en stooor muffins när vi var klara för dagen. precis som en näbbgädda sa tränaren. Vet inte vad det är för något med det lät fint! Om någon mot förmodan är intresserad så är allt ok med syrran. Hon vaktar sina tronarvingar som hon skall och faktiskt genom att morra åt främmande hundar OCH Människor De ni! Sicken drottningmoder:-) jag tänker komma i håg det för att använda det mot henne i eventuella meningsskiljaktigheter! I går när jag kom hem från träningen och skulle premiärsola på altanen kommer Mozart den förskräcklige! Vi körde race i trädgården och grävde upp rabatten som husse just hade fixat i ordning efter vinterns anläggningsförsök. Sedan följde jag med honom hem. När matte hämtade mig på kvällen var jag så trött att ögonen gick i kors. Men var som sagt uppladdad idag! Har fått mycket köttbullar av matte. Det är toppengott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Shit du ser ju ut som värsta mördarhunden ju! Skulle inte våga mucka med dig när du är trött....

Din matte är ju bra konstig. Du är ju hur lätt som helst ju i träning. Så tydlig i allt. (Ja, Doriz, det kallas signalkänslig och är jobbigare än en hund som inte vill träna - som du /Matte)