måndag 7 september 2009

DISKAD Syster:-)


Glädjande nog diskade sig syrran i helgen! Hon svepte över ett extra hinder i den ena klassen och tog ett från fel håll i den andra klassen. Vilket = diskad! Matte tog på sej hela skulden och menade att hon hade vänt sig mot det en hindret och någon liknande bortförklaring gällande den andra diskningen. Syrran var tydligen helt oskydlig. F-n trot. Jag vet ju att alla hästar liksom inte är inne i stallet, alla popcornen är inte poppade, ljuset är tänt fast det är ingen hemma eller hon är ju inte den vassaste kniven i lådan:-) You name it:-) tjoho. I dag har vi varit på klubben och racat det är hon faktikst bra på det lilla krypet. Vi jagar varandra på de stora fälten och har i regel riktigt roligt ända tills jag känner mig i underläge och tröttnar. DÅ tar matte över och busar vidare med Kajsa alltmedan jag placerar min ända i backen med blicken åt ett annat håll och tjurar rätt demonstrativt. Sen smyger jag iväg ner mot klubbstugan med en förhoppning om det som det var för två år sedan när jag var kursare där finnas gottis i form av fika. Där sitter jag och ser lidande ut på verandan när matte och krypet kommer lallades efter en lång stund av "bus"= fjanterier. Så kan min vardag se ut. Det borde den där spiontidningen Härliga Hund skriva om! I stället för gatuhundars misär och juvercancer.

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Genomkorkad! Ta EXTRA hinder?! Hur dum får man va?! Hade fattat om hon struntat i vissa hinder, men inte ta extra inte.
Ibland tycker jag verkligen synd om dig som tvingas leva i sådan misär. Ibland alltså, bara ibland.

Dvärghundspossen sa...

Hörde om en kille som körde agility med sin tibbe... dom blev jämt diskade eftersom han tog hindren i den ordning HAN tyckte var bäst. ;-) Tror nog tibbar och vinthundar kan vara lite lika ibland.