måndag 14 september 2009

Hemma igen!




I helgen var jag som bekant i Helsingborg med Jack och hans matte Helen och lillmatte Claudia. Vi bodde på hotell där heltäckningsmattorna i vår korridor var röda! Vilken tur. Jag ställdes ut på tävling två dagar i rad. Mindre kul kan jag meddela men Helen är en tuff matte och jag rättade mig i ledet så att säga. Delvis genom att stå som en staty på bordet och låta mig nagelfaras av två domare utan att larva mig något. Jag traskade också runt i ringen utan protest men inte med någon större inlevelse eller glädje:-( Jag fick i alla fall två ettor och var därmed inte lika ful som i Tånga Hed. Jag hade bra rörelser stark nacke och bra överlinje etc etc. Det finns nog en risk att jag får hänga med dem fler gånger på sånt där trams. I dag åkte Kajsa , jag och matte till hundkluben och träande agility. jag överträffade mig själv delvis beroende på att det var wienerkorv från Vaggeryd som vankades när vi gjorde bra saker vilket vi gjorde hela tiden! Vi värmde upp ihop syrran och jag med i blev så galna att matte kopplade oss och bara tog en i taget efter det att vi krockade i en tunnel och var bägge två på gungan vilket innebar att jag satt längst fram och syran stod i andra ändan så att den inte vippade över. LIVSFARLIGT! Men sen körde vi en bana och jag måste säga att jag tyckte det var mer än skojigt! Matte har nu en strategi gällande mig och agilitykarriären: korvplanen! Jag skall få tränas och mutas med wienerkorv så får vi se vad det blir av mej! Både syrran och jag blir stensura av att titta på varandra när vi tränar med matte och får se hur den andra proppas full med KORV och få massor av uppmuntrandne rop av matte. Fy bubblan alltså. Det gäller att visa sina framfötter och ge järnet! Vi var så glada i bilen hem så alldeles. Matte stannade vid Konsum och köpte tuggben av oss med mintsmak. En toppenmåndag med andra ord. På bilderna kan ni se oss in action. Jag är den hunden som ser ut som en vessla, syrran är den med elefantöronen!

3 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Vilka smickrande bilder du lägger ut på din syrra jämt. Hon måste verkligen bli lycklig!
Röd matta för din skull? Hm, undrar vad det kostade din matte....

Dvärghundspossen sa...

Jag tycker också att dom smaksatta tuggbenen är bäst... naturliga märgben är blä!
/Pietro

Johan (Ellas ägare) sa...

Hej. Du menar det blingbling halsbandet med 6 diamantrader i bredd och en blå domani regnjacka?