fredag 25 september 2009

Höstkläder.




Vill bara meddela att syrran och jag inte fick vara med och välja tröjor inför höstens kulna kvällar. Och svaret är NEJ. Matte är inte färgblind även om man lätt kan tro det. En kul sak har hänt i dag och en tråkig. Den tråkig är att vi flera gånger har fått följa med matte nerför backen och slängt skräp på sorterstationen. Dötrist! Den roliga är att Luna var här och hälsade på. Jag gillar henne jättemycket trots hennes tjocka päls. Jag dunkar på henne med mina pinnben i glädjeyran vilket hon bara verkar tycka är kul. En härlig vallhundsflicka.

4 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Jösses vad jag är glad att jag har päls så jag slipper randiga tröjor i fula färger! Matte provade med tröja på mig första vintern. Den var röd. jag såg ut som en gigantisk jordgubbe. Och rörde mig inte ur fläcken förrän jag fick av mig det ohyggligt fula tältet!

Dvärghundspossen sa...

Här hemma hotar matte med att skaffa symaskin och börja sy egna hundkläder igen, likt en mattarnas Lena Ph...
/Pietro

Jack sa...

Ja ni kommer garanterat att synas i höstmörkret!

Daniel sa...

Regnbågsgay... å så nätt! :))