torsdag 3 september 2009

Planer inför helgen!


I morgon åker matte, husse och lillhusse med mig och syrran till stugan. Där trivs vi! Massor med sorkhögar att gräva i stora fält att springa på och mängder med kanadagäss att jaga. Syrran och jag gillar att smyga längs strandkanten och med någon slags skräckblandad förtjusning stirra ner i vattnet. Matte tycker vi är konstiga. På lördag skall Kajsa och matte tävla igen. Jag får nog hänga på och mingla lite med agilitygänget. Husse och lillhusse skall måla om stugan vackert röd. Förvänta er inga lysande resultat av min ohängda syster. Hon har överskottsenergi som inte har någonstans att ta vägen eftersom regnet verkligen står som spön i backen vilket innebär att vår trista matte inte vill gå ut! (Matte ger Sally rött kort! Vem vägrar gå ut??Vem håller andan under täcket för att slippa bli buren ut i trädgården för en snabbtoalett? Inte matte inte!) Pubiken kan därför förvänta sig racerfart runt banan och förmodligen en massa med bonushopp. Ha!

2 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Ja den där inställningen till regn känner man ju igen från Pietro...

Katta & Doriz sa...

Jag tycker det är smart att inte gå ut i regnet. Det gör inte jag heller. Och matte fantiserar om att skaffa hamster istället varje gång vi MÅSTE ut i regnet.