söndag 20 september 2009

Klargörelse!







I går på tävlingen som nu faktiskt inte var en tillställning för att ge tvåbeningar möjlighet att få umgås med mig, kom det fram en kvinna till oss som hade en fin lurvig pälsad kines. Ja en hund alltså hennes man om hon har någon var inte med. Vår hussepappa är aldrig med han tycker det är urlarvigt med tävlingar och han tycker det är PINSAMT om jag och syrran gör som vi själva vill. Matte skäms aldrig över oss hon vet att vi är vinthundar och inga jädra brukshundar som längtar efter arbete! Nåväl kvinnan kom fram och frågade vem som var Kajsa! Ja ni hörde rätt! Matte pekade på syrran som med svansen mellan benen just hade skällt ut en bruksjycke. Kvinnan sa att hon tyckte att Kajsa skriver så kul i sin blogg. Jag blev fundersam över om syrran har lagt upp en egen blogg i smyg...Men det visade sig att det var min blogg kvinnan syftade till (förstås:-)) Hon poängterade att jag skriver så roligt. Ja om min misära verklighet kan roa så bjuder jag föstås på det. Matte berättade då att syrran har lite svårt för det här med stavning men att hon är mer intresserad och duktig på motoriska saker som t.ex. agility. Så kan man ju också lägga fram det...fniss.



Kvällen tillbringade vi i soffan med matte och husse.

5 kommentarer:

Stefan sa...

min torra pung är inte torr längre och det är väl tur det.. ;p
Brorsan har lugntat sig lite men sikken DRAMAQUEEEEEEn han är, skirker för minsta lilla. Har han gjort ngt bus och husse kommer på honom, räcker det att husse tittat på honom för att han ska börja tjuta... SIKKEN MES!! Är Kajsa likadan? Hur kunde tanten tro att det är Kajsa som bloggar? Det är ju du so har hjärnan av er två.. Kajsa är ju dum som låter sig hålla på med agility.. hälsa syrran det..! :P

Dvärghundspossen sa...

Nämen ska inte en bloggdrottning få njuta av sina beundrar-skaror, utan att bli misstagen för sin syrra? *chockad'
/Pietro

stefan sa...

jag har hittat en släkting till kajsa å mej, hälsa syrran det, bild finns på bloggen. åste vara en albin hund.. matte har kontaktat veronica på heesa meesa för att få veta omdet är så... han är i varje fall superduper lik mig = snygg för den som inte visste

Katta & Doriz sa...

Men asså, vilken förolämpning! Tänk att folk kan tro att Kajsa är du! Så korkad som hon är så är det ju hemskt! Tur att din matte kunde ställa allt till rätta. Hade ju varit hemskt om folk faktiskt kunde gå och tro att du är Kajsa! Fruktansvärt!
(Den där Stefan verkar vara en kille för dig! *Moahahahaha*)

Jack sa...

Ja, hon är taktisk din matte!