måndag 10 augusti 2009

Hälsodeklarationer och eksem.


Matte har åtagit sig att vara sekreterare i vår rasklubb. I och med detta fick hon med sig hem en massa papper. Bland dessa papper en bunt med hälsodeklarationer från 2003. Dessa är ifyllda av italienarägare. De allra flesta pinnarna var för 6 år sedan friska men givetvis finns det otursfåglar även bland oss som drabbats av sjukdomar. Att matte läste alla dessa i ett sträck var inte bra. Hon fick för sig att jag var både blödarsjuk och benskör. Efter att ha sovit på saken kom hon på att hon lider av paranoida föreställningar i form av att vi är dödssjuka jag och syrran. Lyckligtvis är inte fallet så alls vi är i allra högsta grad välmående förutmom den vardagliga misär som jag tvingas att leva i men jag har så smått börjat inse att det är min lott i livet. Jag hoppas dock på ett bättre nästa liv. MEN jag har fått eksem på halsen. Matte smörjer med cortisonkräm. Hon vet inte om det är riktigt eksem eller om det är en åkomma som jag har fått tack vare mitt idoga grävande i buskarna i trädgården. Kajsa och jag har bråda dagar i vår trädgård, det är massor som skall göras innan tjälen kommer. Kajsa hittade ett grisöra i mattes garderob och det flyttas runt i diverse gropar många gånger varje dag. Vilket har inneburit att syrran återigen har brännsår på nosen. Min syster är dessutom så fräck att hon har börjat att sno min plats på mattes arm på nätterna! Vart är denna värld på väg? Stackars matte som får ha Stinky på armen!

3 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Hm, måste vara jobbigt med en sån tunn sak på armen. Matte hade nog krossat den till döds. Bättre att sova sked med en välbyggd mastigg tycker jag

(Sen kan jag skvallra om att matte också har hypokondri gällande mig och mina sjukdomar. Jag HAR inga sjukdomar. Men matte hittar nya saker hela tiden. jag tror nog mer på Munchhausen By Proxy om jag ska vara ärlig!)

Dvärghundspossen sa...

haha, det är livsfarligt att läsa om sjukdomar ju.

Anonym sa...

Håll ut, du får ju snart en helg away from home//Jack