söndag 16 augusti 2009

Rapport.


Jag har inget av vikt att förtälja ty det händer inte speciellt mycket i mitt trista liv. I dag har farmor varit här med faster Susann från Portugallien. Lillmattarnas kusin Gabriella har varit här rätt mycket men tvåbeningsvlparna sitter mest vid sina datorer. I Onsdags skulle syrran på kurs med Emma. Jag hängde på som sällskapsdam. Syrrans Borderkompis Kajsa sträckte sitt korta ben efter första hoppet så hon fick vila. Vem ställde upp så att hennes husse fick röra lite på påkarna? Ja ni fattar. Han hade blodpudding i handen så jag hoppade av hjärtats lust! Fick massor av beröm och visade förstås upp min allra bästa självgoda min. Kajsa var förstås på bra humör och hoppade och for runt som en raket. Matte är dessvärre inte av samma kaliber. Annars har det varit ledsamma promenader med matte och husse. Inget speciellt att förtälja alltså. Den 30 är det som tur är kul saker på gång. Valpträff hos Lena! Många favvotvåbeningar kommer att samlas för att träffa mig! Matte säger att alla har egna hundar och syftet är att träffa gelikar men jag fattar väl att det ordnas för min skull. Tur jag har en uppfödare som förstår mig och mina behov av bekräftelse. På bilden sitter jag i lillhusses knotiga famn.

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

"Lillhusses knotiga famn", hur jäklans knotig är inte du då? Vilket benrangel! Du behöver massor mer leverpastej, och det Akut! Pronto!

Anonym sa...

hade inte du ätit upp dig? du är väl inte så knotig längre?//Jack