söndag 2 augusti 2009

Riktigt taberas!


I fredags var vi ensamma med matte. Det är inte bara jag som är en gottegris i vår flock utan den största är faktiskt matte. Hon gillar inte leverpastej och märgben utan sötsaker. Hon köpte en påse smågodis och laddade upp med den framför tv:n. Vi kröp i vanlig ordning ihop i soffan alla tre. Matte tar dock betydligt större plats än syrran och mig. Vid halv tio när matte precis hade börjat njuta av godsakerna ringer telefonen och det visar sig att vår galna kompis Mozart är sjuk och ensam hemma med sina småmattar. Matte kastar sig i den röda volvon och agerar djurambulans. Mozart får stanna på sjukhuset och jag följer med tjejerna hem, glad ihågen över att få ha Anna för mig själv. Det finns ju inte många som är bättre på att ge tröst än jag!

Nåväl jag följer glatt med de ledsna flickorna hem lyckligt ovetande att lille Mozart är dålig. Matte tänker sig till att se en film med Kajsa i soffan som är väldigt nöjd över att få ha matte för sig själv. Till sin besvikelse befinner sig inte längre godispåsen på bordet utan tom i soffan. Kolapapper på mattan och inget gottis kvar. Jag är oskyldig eftersom jag inte gillar sötsaker. Återigen en guldstjärna i kanten till mig.

Raden av guldstjärnor i kanten börjar bli lång gott folk:-)Vi vet inte hur det är med Mozart för han är kvar på sjukan än.

4 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Hm, tre viktiga saker:
Mozart, hoppas han är frisk snart! Tur att din matte kunde ställa upp

Du: vilken lycka det måste vara för Anna att ha dig (MOAHAHAHAHAHAHAHA)

Kajsa: hon är alltså en sån finsmakare att hon inte äter papprena? Hur korkad kan din matte vara som lämnar gottispåsen till marodören?!

Dvärghundspossen sa...

Pietro hälsar att det är jätteäckligt med märgben. Blodiga och råa och dana, blä! Nä, tuggben med kolasmak eller bubbelgumssmak ska det vara, det är smaskens det!

Anonym sa...

Stackars Mozart//Jack och Helen

Anonym sa...

vi kommer att bo på Scandic Nord. Om jag skulle få för mig att göra ett utställningskoppel, vilken färg passar du bäst i?