torsdag 27 augusti 2009

Nytt nummer av tidningen HÄRLIGA HUND!


I dag damp ett nytt nummer av hundtidningen ner i vår brevlåda. Härliga hund.

Vad kan matte läsa på framsidan?

JO bla följande rubriker: UPPTÄCK TIKENS CANCER:VILKA KNÖLAR ÄR FARLIGA, SÅ UNDERSÖKER DU HEMMA.

VÄLJ RÄTT HUNDFÖRSÄKRING.

SKRIV ETT KONTRAKT: BÄSTA HJÄLPEN NÄR HUNDEN SKALL DÖ.

VETERINÄREN SLÅR LARM! ALLA RASER DRABBAS AV AVELN.

SLUTLIGEN: EXPERTEN SVARAR: TYCKER MIN HUND OM MIG?

Hur tror ni min matte känner nu? Hon inbillar sej som bekant att vi har all världens möjliga och omöjliga sjukdomar syrran och jag. Gravplatsen åt oss har vid ett flertal tillfällen varit utsedd...Matte bör inte prenumerar längre!

3 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Pietro minns att matte har varit likadan ibland efter att ha läst fel artiklar i hundtidningar...

Katta & Doriz sa...

Då ska min matte INTE få läsa det numret! Hon har hypokondri gällande oss djur som det är. Den får INTE bli värre!!!!
(Jepp, jag inbillar mig de mesta saker. Som tur är så åker jag inte till veterinären förrän jag är säker på att jag inte inbillar mig, annars skulle jag ha varit totalt förnedrad och ruinerad....
/Matte)

Kristin Helgesson Svenske sa...

Hej!

Det var redaktören från Härliga Hund här, som av en slump halkade in på Rally-Sallys blogg.

Roligt att se att Ni är prenumeranter, men förstås mindre roligt att upptäcka att Ni inte vågar titta i tidningen! Jag kan rekommendera att Ni snabbt bläddrar fram till sidan 8, ett härliga reportage om Mia som räddar gatuhundar i hela världen, vidare till sidan 20 och berättelsen om mullehunden Learoy vars härliga kynne sprider glädje hos såväl stora som små, sedan blundar Ni hårt och krafsar Er fram till sidan 38 där Ni får roliga övningar kring att lösa små vardagsproblem som aktiverar hunden fysiskt och mentalt, blundar hårt igen och hoppar till sidan 58, där Ni tar med Er tidningen ut i trädgården och testar en enkelt och helkul agilityskola.

Hoppas nu att Ni får ut lite glädje av tidningen!

Allt gott,
Kristin Helgesson Svenske
Redaktör, Härliga Hund