tisdag 25 augusti 2009

Mycket VIKTIG information.


Mitt hälsoläge är inte bra. I ett par dagar har jag haft sura uppstötningar vilket har inneburit att jag vill ut flera gånger varje natt för att äta gräs. Matte blir märkligt nog trött av detta och är lite sur på mej. Jag ligger sedan under täcket eller med nosen vid hennes öra och harklar mig. Vilket innebär att hon känner sig som när hon hade småbarn och inte fick sova. Matte säger att hon är för gammal för vaknätter. Det kan jag instämma i men hon får baske mig ta hänsyn till mina behov. I dag när matte, syrran och jag varit på Bilskolan och skrivit in oss. (Sally är INTE inskriven, lillhusse är det som skall ta körkort, Mattes kommentar). Blev jag akut illamående, jag pillade i mig lite körsbärskärnor i ett obevakat ögonblick men jag spydde skum som var grönt av allt gräs. Ute på trottoaren i Huskvarna centrum. Min hemska situation uppmärksmmades av bla en kvinna som var sjuksköterska som kom till undsättning men matte tyckte inte att hon skulle köra oss hem som hon erbjud sig att göra. Matte ville nämligen inte att jag skulle kräkas grönt skum i en främmande människas bil. Varför inte kan jag inte förstå. matte lät mig spy klart sen bar hon mig några meter. Därefter fick jag på egna pinnben traska hem flera kilometer. Dessutom drog hon ut oss på elljuspåret i kväll. No mercy med andra ord. Matte funderar ändå över mitt harklande och nu mina spyor. Hon gav sig ut på skattjakt i vår trädgård där jag jobbar idogt med diverse grävprojekt. Hon hittade mig under det stora trädet med något kufiskt i munnen. Jag ville inte lämna i från mig det men hade inte en chans. Matte slängde den odidentifierbara tingesten men hade sinnesnärvaro nog att fotografera det först. Är det någon som har någon idé om vad det är kan ni meddela matte. Jag tiger som muren. Är mest sur över att ALLTID få stå tillbaka. Annars ser vi fram emot söndagens valpträff hos Lena dit vi åker med Mozart och hans familj.

6 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Men är hon inte klok?! Låta dig förnedras och spy offentligt! Tycker du ska rymma, NU!

Doriz matte skriver: har ni fingerborgsblommor? De har sådant mänster på sig. Mycket mycket giftigt. Annars finns det en massa ogräs osm ser ut så också. Inte alls farliga. Hundar brukar ju inte äta giftiga saker, så det hon mumsat i sig är nog bara någon härligt gott ogräs av n¨ågot slag

Katta & Doriz sa...

Dsmatte igen. vid närmare inspektion ser det ut som en vanlig ogräs som jag tampats med i sommar. Doriz har också smaskat på den. Totalt ofarlig verkar den vara. Kommer inte ihåg namnet bara...

Lyra sa...

Det där är misstänkt likt skalet till ett fyllt tuggben. Matte säger att vi har gott om sådana här som blir kvar när det götta är utslickat ur benet. (matte har dessutom för sig att vi haft med såna ben till er någon gång)
Var förresten glad att din matte inte drog med dig till veterinären och tvingade i dig vitt äckel, som de gjorde med mig när jag var dålig för ett par år sen....
Vi ses på söndag.

Dvärghundspossen sa...

Kan det inte vara halvruttna jättegamla rester från nån mockasin el dyl?
/Pietro

Vilda vintra sa...

Kan det kaske vara ett gammalt sämskskinn?? Ser nästan ut som ett sådant

Jack sa...

men idag är matte chockskadad så du får det lugnt ett par dagar.