söndag 23 augusti 2009

Oviktig information.







Jag har varit hemma och latat mej med husse hela helgen. Syrran har varit med matte på agilitytävlingar. I dag blev hon trea och tog hon en pinne till (pinnar finns ju för bövelen i skogen)i hoppklass så nu har det lilla kräket 2 pinnar. Tydligen bra gjort för en vinthund. Jag lägger motvilligt in några bilder på spektaklet. Syrran sprider tydligen glädje omkring sig och hade i dag en egen fanclub från Växjö som känner Linneas pinnar alltså italienare! Kajsa kallas för Spindelhunden !

I går fick matte och kräket mycket beröm av domaren för sitt positiva och glädjespridande samarbete på banan. Fastän de diskades.Matte är konstig för hon tycker det är lajbans även om de diskas. Kajsa tar gärna något extra hinder. Men är visst lika glad för det. Ni hör ju själva! En vinthund som samarbeta...min tes om att Lena fått lite schäfer eller nåt i Kajsas blod vidhåller jag. Kajsas kompis Luna blev treai en hoppklass men tyvärr utan pinne den här gången.

7 kommentarer:

Lyra sa...

Jättegrattis till kajsa-syrran! Här hemma har vi minglat järnet hela helgen, så vi är skittrötta nu. Ska be matte om blogghjälp när vi orkar =)

Sara och Miki sa...

HEJA ER!!! Kul med pinnar som tar pinnar! Vi vill se film nåndag på när Kajsa och du kör en bana :)

Dvärghundspossen sa...

Agility? Ska det vara nåt för en vinthund det? Själv har jag vart på kapplöpning idag! Det är riktiga vinthundsgrejer!
/Pietro

Katta & Doriz sa...

Eller så är det bordercollie i henne. Stackars hund att släpas runt så. Vad matas hon med? Uppåttjack? Tycker du var klok som stannade hemma med husse! (Erkänner aldrig att jag sagt att du var klok!)
Hoppas du fick mycket leverpastej i betalning för att lägga ut de bilderna på nätet!

Eva Tintin mfl sa...

Hittade hit via Tranås gästbok och kände att jag ville bara lämna ett litet meddelande:) Vad underbart det var att se er på banan :) Vilka eleganta höga hopp det var!
Hälsningar från en liten brun pudel med inte fullt lika eleganta hopp;)

Helen sa...

Detta är helt fantastiskt. Jack är helt till sig över att känna en sån megaagilitypinne!

Linnea, Beckan o sigge sa...

Grattis grattis!
Tur att hela agilityligan var där från Växjö (utom vi) och hejjade på! De har varit lyriska i flera dagar ... =)