fredag 7 augusti 2009

LC-träning hos Lena.




Häromdagen kom Fröken Lotta med sin kompis Annika och Lucas och whippetflickan Lollo som förövrigt är en slyngel som jag gång på gång får tillrättavisa. Vi åkte till min Lena där det var fullt v hundar. Vi skulle jaga låtsashare. jag skrek som en stucken gris när jag såg haren fara i väg men när det blev min tur blev det fel och haren stannade vid första trissan. När de hade lagat felet hade jag svårt att se haren för gräset var så högt. Det blev inte så bra med andra ord. Men efter mitt lopp bättrade de på haren men ännu mer plast så att den skulle synas bättre. Matte ser dock men tillförsikt fram emot att jag skall få prova en gång till Syrran löpte som värsta geparden utan att missa något. Hon blev inte ens anfådd det lilla krypet. Det är nog precis som jag har hävdat hela tiden en utomjording som Lena skickade till oss. Men vi hade en kul dag och jag fick hångla loss med Lyras husse Peter:-)Sen fick jag förstås krama och pussa Lena och lille Alfred min tvåbeningskompis som bor hos Lena. Ja det är alltså hennes valp. Dagen var räddad! Jag kände goda dofter i fröken Lottas handväska vilket visade sig vara falukorv. Lucas var helt ointresserad och lite rädd när vi andra gapade och skrek men ack vad vi bedrog oss! Han stack efter haren som en riktig kapplöpningshund! Vi nästan svimmade. På bilderna ser ni när jag får vittring på Lottas väska och Lyras matte Helen

med Senja och Lyra.

2 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Pietro hälsar att han tyvärr MISSADE LC-träningen förra veckan... men får förhoppningsvis chansen nästa tisdag igen. LC är livet!

Katta & Doriz sa...

Du menar alltså att det finns något du är bra på???? Eller skyllde du bara på haren för att det inte funkade?
Funderar bara: en hare är väl nästan större än du va?