måndag 31 maj 2010

Allra bästa sheltien Luna är död!


I går var vi och tävlade Luna och jag.Vi var jätteduktiga båda två och åt massor av wienerkorv. Matte kände att Luna var nästan lika smal som en vinthund, vilket hon inte var för en vecka sedan. Lunas matte Helen var orolig för detta och hade i dag en tid hos veterinären. Matte och hennes matte tänkte att det kanske var något i munnen eller halsen på Luna eftersom hon åt så dåligt. Korv slank alltid ner med god aptit men ändå...Luna kom aldrig hem från veterinären. Hon hade fått fel på sina njurar. Det fanns inget att göra.Matte och jag var ute och sprang på enmils spåret när Helene ringde.Matte blev jätteledsen och ajg fattade inget. Vi åkte hem till Helene och lilla Wilda så fort vi kunde och jag lekte med lilla vilda tjocka djuret Wilda.Det var ingen rolig dag alls.Matte ringde Lena och förvissade sig om att Kasja var vid god vigör. Det är hon. Lillprinsen äter och är väldigt tjock. Kajsa njuter av sitt modersskap. Hon har nu accepterat sina tjejkompisar hos Lena och solar i kapp med dem. Hon har inte mycket till övers för killarna, vilket jag kan förstås med tanke på vilka killar det är! Tacka vet jag min nya vänskap Elvis med sitt krull!
Jag nöp förresten en stor Rhodesian ridgeback kille i läppen i dag när han var närgången i skogen. Han blev mycket rädd.

3 kommentarer:

Havetstormar sa...

Men herregud så hemskt! Vad fruktansvärt! Ursh! Skickar en stor tröst-kram!!

>---- K:R:A:M ----<

Katta & Doriz sa...

Så fruktansvärt! Matte grät en skvätt när hon läste det.
Sen funderade hon på hur man förklarar för den hunden som blir kvar. För vi fattar ju inte vart den andra tagit vägen. Du behöver med andra ord extra mycket kärlek (kan man få mer än du redan får?) och wienerkorv!
Vi skickar massor med tröstande kramar.

Sophi sa...

Vad tråkigt att höra att Luna inte finns mer. Jag vet hur det känns att mista en ung hund. Mina tankar går till dig Helene och till er.
Tänker på er, kramar från Sophi och Findus