söndag 30 maj 2010

Träningstävling och riktig kärlek!


I dag åkte vi med Luna och hennes syster och matte till klubben. Det var en träningstävling där.Väldigt roligt! Jag var i gasen som det heter i Småland. Skällde till och med innan starten. Matte har på uppdrag av Emma ändrat taktik och kör nu hetsiga stilen med mig. Inget mesande längre. Detta leder till att jag blir rätt galen. Ögonen är som pingisbollar och jag kastar mig över hindren likt en tiger. Jag hade i den ena klassen noll fel och i den andra klassen tog jag ett extra hinder och fick som vanligt 5 fel i slalom. Tiden var väldigt bra. Matte var mer än nöjd. Det bästa med dagen var förutom korven att jag träffade en kille som jag blev förtjust i. Detta var en ömsesidig attraktion, till den milda grad att han rymde från banan i sin iver att hitta mig igen. Killen heter Elvis och är en Bichon frise. En liten lurvig vit hund. My god vilken kille! Han har en mustasch som är lika fin som Lunas hussepappas! Jag gned mig mot honom och fjäskade så gott jag kunde i koppel, för att verkligen visa min förtjusning så pep jag ihärdigt. Elvis blev precis perplex. Efter tävlingen tog våra mattar med oss upp på ett av klubbens stora fält. Där visade jag vilken kalaspingla jag är i full action. Elvis hade aldrig sett en vinthund springa så han blev först aningens tveksam men satte sedan av på sina små krumma bichonben. Han var en kämpe! Jag gjorde mitt bästa för att låta honom hinna i kapp. Han fick tvätta mina öron och min rumpa. Det har han visst aldrig fått göra på en flicka innan så han var i sjunde himlen. Det var bra sa matte för hon hade i dag upptäckt att mina öron inte var så rena som de brukar vara. Förklaringen är föstås att syrran inte är hemma och hjälper mig med öronen. Elvis är en gentleman för han försökte inte bestiga mig. Det hade jag inte tillåtit. Jag är inte den som släpper till hur som helst. Matte ställer sig tvekande till denna blandningen så när jag löper kommer vi inte att dejta Elvis och jag. Elvis blev precis utmattad och låg helt utlagen i gräset och storskrattade med hela ansiktet. Han var vädligt lik en gammal arbetskamrat till matte. Mattes förra arbetskamrat hade heltäckande skägg och mustasch och skrattade precis som Elvis med munnen vidöppen.Största skillnaden är att mattes fd arbetskamrat inte har lurvigt vit päls.
När vi kom hem fick jag grillad lax och potatisklyftor. Husse hade lagat vädligt god middag åt mig och matte på mors dag. Sedan sov jag som en stock med minnet av Elvis på näthinnan. Vilken man! När jag ser bilden här ovan på mig själv är jag inte det minsta förvånad över att Elvis föll pladask! Är ni? Visst är jag en osedvanligt vacker hundflicka? Vissa av oss har förmånen att födas både vackra och smarta.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Förstår att Elvis föll för dej...du får spela "One night with you" med Elvis eller någon annan bra låt så du inte längtar ihjäl dej....men du...håll dej du till din egen sort...hör vad matte säger

Katta & Doriz sa...

Du kommer säkert se Elvis på fler tävlingar. TYänk vilket team ni kunde vara! Har de inte partävlingar? Fast bara när du inte löper förståss!
Förstår att du gillar honom om han nästan har skägg. Finns ju inget mysigare än skägg! Jag har en kompis (matte har /Matte) som kommer hit för att träffa mig och han har helt underbarty skägg. Så mysigt att gnugga sig emot!

Anonym sa...

Vad många roliga aktiviteter ni ägnar er åt. Grattis till det fina resultatet i dag. Vänta bara, snart blir det ett lopp utan slalomfel och då är ni oslagbara. Ingen slår en vinthund som satsar allt.
Findus-pudel och Sophi
www.nogg.se/pudelhopp