onsdag 5 maj 2010

FIS i Huskvarna!


Syrran vankar omkring med värsta tuttarna under magen och fiser som en riktig karl! Högljudda pruttar som inte luktar hallon utan snarare död huggorm! Det bör tilläggas att vi normalt sett aldrig pruttar! Jag släppte en brakfis i vintras och blev rent ut sagt skiträdd! Jädrar vad det var överraskande! Jag snurrade snabbt runt för att se vad det var som hände bakom mig. Det är då matte funderar på substansen i intelligensbokens tes om att vi italienare ligger nånstans runt nummer 60 på listan över intelligenta hundar...
Nåväl, jag gillar ändå min tunna till syster som i sitt välsignade tillstånd är stillsam och lugn. Jag har tagit på mig uppgiften att sköta om hennes hygien. jag tvättar henne noga över precis hela den trinda kroppen. Gnager med hörntänderna där det behövs. Kajsa finner sig i min behandling njutningsfullt. Tror ni att jag får så mycket som ett slick i örat tillbaka? Näpp! Här ger jag och ger av hela min själ och får inget tillbaka mer än mycket värme från hennes enorma kroppshydda. Matte säger att trots min uselhet som mamma uppvisar jag vackra moderskänslor för min stackars syster. Jag har ju som ni vet vid det här laget en vit och vacker själ!
I morgon bär det av till klubben med Luna och hennes matte och syster för att träna igen. den 23/5 är det dax att tävla igen. Det blir min andra officiella tävling vilket matte säger är bra för de banorna är lättare än de på inofficiella tävlingar. Man tävlar liksom mer på samma villkor. Fast det kan ju en vinthund aldrig göra...tävla på samma villkor som andra vanliga byrackor alltså. Detta kan ni tolka som ni vill! På bilden ser ni syrrans beslöjade blick:-)

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Men vad har Kajsa mutat dig med för att du ska vara snäll??

Elisabeth sa...

Men lilla Sally-Rally, jag menar naturligtvis att Ra är världens vackraste italienarKILLE, du är ju vackraste TJEJEN! Eller hur? Även om du är knotig!
Synd att din glömska matte inte anmälde dej till agilityn i Götene för då hade jag kommit och hejat på dej. Det är "min" brukshundklubb, bara så du vet.