lördag 29 maj 2010

Lördag.


I morse drogs jag upp ur sängen tidigt, trots att det är Lördag! Vi åkte till stugan vid tio-tiden. Matte och husse skulle fixa för årets första hyresgäster som skulle komma på eftermiddagen. ty6lkujg dddddddddda892(Sally är ordblind som ni kan se av denna mening. Matte smet ut i skogen direkt och lade ett blodspår till mig. Sedan fixade vi lite i stugan, det skulle upp nya gardiner och golven skulle skuras en extra gång. Efter en dryg timma tog vi med spårselen och husse ut i skogen. Jag har nu lärt mig vad som förväntas när den gula selen åker på. Min nos är duktigt nerkörd i backen och jag spårar metodiskt och lugnt. Husse är lite imponerad. Jag tyckte bara att det var lite jobbigt när matte hade lagt mitt spår rakt igenom ett kvistig parti. Där blev jag lite konfunderad jag hatar nämligen när pinnar slår upp mot min mage. Vi löste det efter en stund. Jag fick wienerkorv efteråt eftersom det tilltalar mig mer än klöven.När vi kom tillbaka tills stugan öppnade sig himlen av regn på tvären. Lyckligtvis var det sol i Huskvarna och jag njöt i solen på altanen hemma.Matte och jag tog en promenad som var skön eftersom jag fick bestämma vart vi skulle gå.
Nästa steg i min spårkarriär är att matte skall börja lägga bananspår. Vilket inte innebär att jag skall spåra banan utan att spåren skall ha formen av en banan. Vi ska satsa på 200 meters bananer till att börja med. Matte skall ha en ledig dag i veckan och den skall vi ägna åt att spåra. I alla fall en stund av den dagen. I morgon kommer Luna med familj och hämtar oss på för vi ska åka på träningstävling på vår klubb. Därmed ryker min sovmorgon! De hämtar nämligen oss mitt i natten!(matte: de hämtar oss kvart i tio! Sally är extremt morgontrött)Ska bli roligt att träffa mina kompisar det är trist att inte ha en hundkompis hemma. Man saknar inte kon (dvs. Kajsa)förren hon är ute ur båset(huset.

1 kommentar:

Jeppsson sa...

Kul att du gillar att spåra! Själv tycker jag personspår är jättekul.
/Pietro