fredag 28 maj 2010

Helg igen!




Så var det fredag igen. Jag fattar inte vart tiden tar vägen. Ligger mest under täcket och fiser. Ändå går dagarna. Matte har fått en dum ovana den här veckan. Att dra ut mig på promenad på morgonen. Hon inbillar sig att jag är lite ensam nu när syrran inte är hemma och att jag därför behöver lite mer aktivitet. SUCK.
I kväll var jag med husse hos minsta matte. Hon är på klassresa till en lägergård. Vi åkte dit och gick tipspromenad och grillade därefter. Jag gjorde mig givetvis populär bland både barn och vuxna. Jag träffade en vacker labradorkille men han blev rädd när jag ville leka. Han gömde sig bakom sin husse. Jag misstänker att hans långsamma labbehjärna inte hann med när jag började inbjuda till lek på mitt snabba sätt. Sen hade jag, matte och husse fredagsmys hemma i soffan. Tyvärr inga ostbågar.På söndag skall jag tävla igen. Mitt tävlingschema ser tufft ut framöver. Vi tar dock söndagens tävling på lite mindre allvar det är en tränignstävling på klubben.Vi skall byta klubb matte och jag. Det skall bli medlemsskap i en brukshundklubb. Jisses.
Vi var och besökte syrran i veckan det har jag glömt att nämna. Hon blev så glad över att träffa matte. Mindre glad när jag ville lukta på hennes valp. Hon nöp till mig över nosen så ajg fick vackert låta bli. Matte tycker att kronprinsen bör heta Daniel W. Vi får se vad Lena säger. Luna och Wilda var med men de fick inte träffa lillponken. Bild på underverket kan ni se här ovan. Måste erkänna att jag blev förtjust i den lille parveln.

3 kommentarer:

Jeppsson sa...

Oj vilka gulliga små knyten!

Katta & Doriz sa...

Han är faktiskt lite söt. Eller ganska så söt.
Tycker det var taskigt att du inte ficklukta på den ens. Den behöver väl lite tid med dig för att bli normal. Stackarn har ju Kajsa som mamma!
Att du inte fick ostbågar är ju fruktansvärt! Du behöver nog anmäla din matte till Hundombudsmannen för det och för att hon tivngar ut dig på morgonen! Aller så får du flytta hit. Vi går aldrig upp förrän tidigast 10.30 och vi äter ostbågar ofta!

Lyra sa...

Vilken vacker liten prins han är.