tisdag 11 maj 2010

Presskonferens och fotboll!


I dag fick jag följa med matte på möte på förvaltningen efter lunch. Det var ett gäng ungdomar från en skola som ville ställa frågor till en politiker som min matte också är. Jag charmade förstås dem, kanske röstar de på matte när de vet vilken fin hund hon har?
Sedan gick vi och hälsade på Grabbarna på Bredgatan. Detta för att muntra upp mig lite som är inne i en ångestfylld och deprimerad fas igen. Beroende på att min hemska syster är på annan ort. Få ihop den ekvationen ni! Grabbaran var lika underbara som vanligt. Jag nästan fick hjärtstopp av att vara nära Zappa! Rafsade ihärdigt på honom med mina framtassar och tjöt. Han var väl sådär imponerad av min uppvaktning. Norpan var svartsjuk och tänkte läxa upp mej men han låter mest. Mycket snack och liten verkstad!
Därefter följde jag med matte till den stora fotbollsarenen på presskonferens. De skall bygga en läktare till. Detta föra tt vuxna män inte skall slåss när det är fotboll. Ungefär som hundar alltså. Gillar man inte samma lag slåss man tydligen. KONSTIGT! Jag fick vara med i alla fall. Det var nog första gången en vinthund var med i det sammanhanget. Sedan kollade vi lite på en fotbollsmatch. Det var ganska skojigt! Jag satt i mattes knä och fascinerades av bollen som for fram väldigt snabbt. Var sugen på att rusa efter den. Men se det fick jag inte. Det kunde nog ha blivit pressuppbåd av andra orsaker då kan jag tro. Matte och jag tog en liten promenad hemma det var inget vidare. JUag ville in! Väl inne fick jag grisknorr. Blev glad för stunden.

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Vilken tur att du har fått vara på en massa aktiviteter. Du kan ju tyna bort i din ensamhet annars. Klart det blir tack vare dig din matte får massa röster!