tisdag 18 maj 2010

Härligt väder!


I dag har matte och jag varit i skogen. Dagen i dag har varit både solig och varm men också fylld av störtskurar! På kvällen var det dock soligt och nästan 20 grader varmt vilket passar mig perfekt! Tyvärr kryllade det av folk i skogen så dax så matte hade mig i koppel. Det är jag inte så van vid men jag gillar när vi springer ihop!
Jag känner mig rätt viktig när jag har täten och matte kommer bakom mig! Jag har svansen rakt upp och öronen likaså. Dessutom ahr jag raggen lite lätt uppfälld och halsen intsälld på längsta läge. Det gäller att ha koll på öäget när man har matte i släptåg. Jag hoppar även över att nosa och kissa när vi har fått upp farten. Matte säger att jag var världens bästa springkompis! I rask trav, lika hjulbent som min mamma April vaggar jag fram i träningsspåret, stundtals i nån slags vaggande passgång! Jag inte så mycket som tittar på dem vi möter. Jag är ju ute och rastar min matte! Vid bilen firade jag dock löprundan med att rulla mig i en ljuvligt rutten mullvad som så lägligt låg där platt som en pannkaka!
När vi kom hem masserade matte hela mig och sedan fick jag strömming och potaitsmos. Det var inte kattskit precis!

3 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Tycker det låter som om du har det ritkgit bra utan Kajsa.
Din stil när du rastar matte låter ungefär som mig faktiskt. Konstigt, någon av oss måste ha fel kropp! Du!
Men vilken underbar rullning! Jag har inte rullat mig i något underbart på länge, förutom rävbajsen för några veckor sedan då.

Elisabeth sa...

Men kattskit kanske också hade varit gott!

Anonym sa...

Alva hälsar att kattavföring är en höjdare... Snigel håller med!