torsdag 20 maj 2010

Träning!



Nu ligger jag verkligen i hårdträning! När matte kom hem efter sitt sammanträde i kväll åkte vi med Luna, Wilda och coachen Helene och tränade på klubben. Matte kör numer käcka stilen med mig och det gör mig gott! Jag blir riktigt i gasen! Matte kan inte låta bli att skratta när jag kastar mig över hinder och in i tunnlar, jag måste säga att Bullens Pilsnerkorv gjorde sitt!
Lunas hussepappa är också precis galen i pilsnerkorv. Undrar om han blir lika wild and crazy som mig? Matte planerar att mala ner sån korv i vår hussepappas mat. På söndag skall Luna och jag tävla med matte. Matte har större förhoppningar om framgång med Luna än med mig men vi skall ha lattjo lajban på banan. Det är det allra viktigaste! Roligt skall det vara! Domaren på tävlingen är min första agilitymagister. Jag var dödskär i honom. Matte är orolig att jag med mitt åsneminne skall återuppliva den kärleken. I så fall blir det inte mycket hoppat kan jag lova! Han var ett riktigt Sallyfan! En trevlig kille mao. I morgon blir det fredagsmys. Jag hoppas förstås på en rejäl påse med cruncy cheese doodles. På bilden ser ni matte med mig och med Luna. Det är jag som har minst päls om någon undrar...

1 kommentar:

Sophi sa...

Grattis till det fina resultatet i Aneby i dag och även till pinn-loppet med Luna.

Hälsningar Sophi "pudel" med Findus
www.nogg.se/pudelhopp